دکتر طاهر رضا بخاری، مدیرکل اوقاف پنجاب و دکتر خلیق الرحمان، معاون دانشگاه بین المللی سبز گفت: مدارس علمیه، مراکز دانش و فصلی درخشان در تاریخ اسلامی ما هستند و تطبیق آن ها با نیازهای مدرن نیاز جامعه امروز است.

   آن ها گفتند: دولت فعلی کاملاً روی این موضوع متمرکز است و برای ریشه کنی افراط گرایی و تروریسم، لذا لازم است تا سبک صوفیانه دعوت و تبلیغ را گسترش دهیم.  آن ها افزودند: اسلام دین صلح، مدارا، عشق و انسانیت است که تعالیم آن بر عهده ما است.

  جلسه ای در رابطه به ارتقاء مدرسه علمیه هجویری در"داتا دربار" در سالن هجویری برگزار گردید و در آن جلسه محمد طارق قریشی، مدیر کل اوقاف، خالد محمود سیندو، مدیر "داتا دربار"، مولانا مفتی محمد رمضان سیالوی و سایر شخصیت های علمی و معنوی حضور داشتند.

   در جلسه مذکور همچنین موافقت شد، با توجه به این که طلاب مدارس دینی از بهترین استانداردهای تحصیلی برخوردار هستند و در فراگیری تحصیلات هوشمندی و جدیت را بکار می گیرند، لذا دولت باید برای آن ها فرصت های تحصیلی بیشتری فراهم نماید. متأسفانه، دولت های قبلی گام موثری برای ارتقاء مدارس دینی برنداشتند و اکنون اقدام موثر دولت فعلی در زمینه ارتقاء مدارس دینی، اقدام تاریخی خواهد بود.

کد خبر 10900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =